Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till Söderholmsskolan - en skola med hjärta - vi är en kommunal grundskola som ligger i Vårberg, vackert belägen ett stenkast från Mälarens strand och med gångavstånd till Vårbergs centrum. Skolan är trygg och trivsam och har ca 360 elever från förskoleklass till åk 6 samt ca 65 personal. Skolans organisation bygger på årskursvisa arbetslag i åk F-3 med integrerat fritidshem, åk 4-6 AB samt praktisk-estetiska lärare. Fritidhemspersonalen ingår också i arbetslagen F-3 och bidrar till elevernas utveckling och lärande genom samverkan. Personalen i skolans samtliga verksamheter visar på stort engagemang och skicklighet, de ser möjligheter och bidrar till skolans positiva utveckling. Skolans samlade kompetens är mycket hög. Den unika elevsammansättningen bidrar till en hög trivsel hos såväl elever som personal. Skolans elever känner sig trygga, sedda och upplever att de får mycket stöd och hjälp. Alla som arbetar i skolan anser att varje elev som går på Söderholmsskolan ska få en utbildning av hög kvalitet som ger eleverna kunskaper för livet, en vilja och möjlighet att välja sin egen framtid.
Vår vision- en skola med hjärta- utgår från den förtroendefulla pedagogen där relationsbyggande med eleverna är en viktig del i läraruppdraget. Skolan har ett väl utbyggt EHT med specialpedagog, skolsköterska, kurator samt skolpsykolog.
Du kommer arbeta i vår förskoleklassverksamhet med en elev med NPF/autism. Förskoleklassverksamheten består av tre klasser med klasslärare samt fritidspersonal. I arbetslaget finns även andra elevassistenter.
Din arbetsinsats kommer dels att behövas under skoltid i undervisningssituationen, dels under raster, i matsalen, toalettbesök, utflykter och på fritidshemstid. Elevens dag är indelad i arbetspass samt uteaktiviteter. I dagsläget arbetar eleven tillsammans med dig och vid vissa tillfällen tillsammans med lärare. Du kommer vara den närmsta länken mellan vårdnadshavare och skolan och ska därför besitta en god social förmåga vad gäller bemötande gentemot dessa.
Ett nära samarbete sker med grundskolans speciallärare/specialpedagoger utifrån stöd kring handledning, dokumentation och utbildningsinsatser samt handledning av skolans psykolog.
Arbetsuppgifterna styrs utifrån elevernas behov vilket innebär att arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna då du kommer att arbeta mest enskilt men även i grupp. Som person är du engagerad, flexibel och ansvarstagande. Ditt barnfokus är tydligt och du har en positiv attityd till ditt arbete och ditt arbetslag.
Det är mycket viktigt att du har erfarenhet av att hantera och bemöta utåtagerande elever med autism.
Erfarenhet av arbete med alternativ kompletterande kommunikation är meriterande.
Anställningsform | Särskild visstidsanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | omgående |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100% |
Ort | Stockholm |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2021/5171 |
Kontakt |
|
Facklig företrädare |
|
Publicerat | 2021-11-18 |
Sista ansökningsdag | 2021-12-02 |
Utbildningskrav |
Gymnasium |