pedagogjobb.se

Lärare i särskild undervisningsgrupp åk 7-9 på Frejaskolan

Företag Gnesta Kommun
Ort
Utgår

2021-09-30

Ansök nu

Lärare i särskild undervisningsgrupp åk 7-9 på Frejaskolan

Om arbetsplatsen

Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Gnesta ligger i Sörmland en dryg halvtimme med tåg från Stockholm central. Vi är drygt 11 000 invånare och har ca 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet. Du är varmt välkommen att bli en av oss. På Frejaskolan är vi sällan nöjda. Vi vet att vi gör ett gott jobb varje dag, men vi vill alltid nå längre. Vi befinner oss i en ständig utveckling av verksamheten. Våra medarbetares erfarenheter tas till vara och är, tillsammans med skolledningens, grunden för vårt utvecklingsarbete. Skolledningens primära roll är att leda det pedagogiska utvecklingsarbetet och systematiskt utveckla undervisningen tillsammans med våra pedagoger. Här arbetar kompetenta och drivna medarbetare som är lösningsfokuserade, hjälpsamma och vill samarbeta. Vi har en stark ansvarskultur, där vi hjälps åt och delar med oss av framgångar och misstag. Vi är övertygade om att alla elever kan och vill lyckas och jobbar gemensamt mot det målet. Hos oss har du stora möjligheter att påverka verksamheten tillsammans med dina kollegor. Som medarbetare blir du pedagogiskt utmanad och stöttad och bör därför se resultatanalys, reflektion och utvärdering som viktiga delar i att utveckla undervisningen. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för elevernas lärande! Frejaskolan ligger i ett villaområde centralt i Gnesta, med promenadavstånd från tåg-, pendel- och busstation. Vi är inne i en digitaliseringsprocess med målet att digitala lärplattformar ska vara ett internaliserat verktyg i planering, genomförande och uppföljning av undervisningen. Vi har påbörjat en skolövergripande process, om kooperativt lärande, som syftar till att ge undervisningen fler möjligheter att nå elevernas engagemang, motivation och möjligheter att tänka.

Arbetsuppgifter

Du är huvudansvarig för planeringen, genomförandet och utvärderingen av undervisningen i Lilla Resurs, som är en särskild undervisningsgrupp främst riktad mot barn med autism. Tillsammans med ytterligare pedagogisk personal tar du ansvar för individens och gruppens utveckling. Du har ett helhetsperspektiv på gruppens hela dag samtidigt som du/ni ser till de individuella behov som finns. Du deltar i möten med ledning, vårdnadshavare och annan personal kring varje elev. Du är också huvudansvarig för dokumentationen kring eleverna i gruppen.

Kvalifikationer

Du är legitimerad lärare med kunskap och erfarenhet av elever i behov av särskilt stöd. Eleverna i gruppen har olika bakgrunder och behov. Du är strukturerad och tydlig i din undervisning. Du kan leverera den undervisning som behövs för att eleverna ska lära, utvecklas och känna sig trygga. Du ser samarbete som en fördel och är en aktiv del i pedagoggruppen. Du vet att den goda undervisningen ligger i skärningspunkten mellan goda relationer, ämnesdidaktisk kunskap och ledarskapsförmåga och det syns i din undervisning.

Fakta om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Omfattning
Heltid

Tillträde
Tillträde 1 november eller enligt överenskommelse.

Publicerad
2021-08-11

Ansök senast
2021-09-30

Upplysningar

  • Annika Nelander
    Biträdande rektor Frejaskolan
    Telefon: 0158 - 275 940
    E-post: Annika Nelander

  • Patrik Göransson
    Biträdande rektor Frejaskolan
    Telefon: 0158 – 275 215
    E-post: Patrik Göransson

  • Lärarförbundet
    Telefon: 0158-275 380

  • Lärarnas riksförbund
    Telefon: 0158-275 000 (vxl)

Referensnummer
A1047524

Dela detta jobb

Lärare i särskild undervisningsgrupp åk 7-9 på Frejaskolan

Gnesta Kommun